Obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia 

 

  • Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti medzi:

    • ONGARO s.r.o., so sídlom Smreková 3378/5, 960 01 Zvolen, Slovenská republika,
      IČO: 46655778, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka č. 22279/S,
      email: info@ongaro.sk
    • telefón: +421 917 886 601,
    • webová stránka: www.ongaro.sk

 

              (ďalej len „obchodník“)
    • a fyzickou osobou (kupujúcim), ktorá uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na webovej stránke obchodníka www.ongaro.sk

    •  Kupujúcim môže byť:

      • spotrebiteľ (osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania), alebo

      • podnikateľ (osoba konajúca v rámci svojej podnikateľskej činnosti).

  • Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu.

  • Ak sa zmluvné strany dohodnú na podmienkach odlišných od týchto obchodných podmienok, majú takéto individuálne dojednania prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.

  • Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.

II. Informácie o tovare a cenách 

 Informácie o tovare, vrátane jeho hlavných vlastností, popisu, rozmerov, materiálového zloženia, spôsobu použitia a ceny, sú uvedené pri každom jednotlivom produkte v katalógu internetového obchodu.

  • Ceny tovaru sú uvádzané ako konečné – vrátane všetkých daní (najmä dane z pridanej hodnoty), poplatkov a nákladov, ktoré musí kupujúci uhradiť, vrátane nákladov na dodanie, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.

  • Ak je pri konkrétnom tovare uvedená možnosť vrátenia, je obchodník povinný uviesť, či je možné tovar vrátiť bežnou poštovou cestou, alebo si vyžaduje osobitnú manipuláciu. Kupujúci je o tom informovaný ešte pred odoslaním objednávky - táto informácia je zverejnená na webovej stránke e-shopu.

  • Ceny zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zverejnené v internetovom obchode. Táto doba sa môže meniť v závislosti od zásob, akcií alebo iných marketingových opatrení obchodníka.

  • Zverejnenie tovaru v internetovom obchode sa považuje za výzvu na podanie návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Obchodník nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tovaru, ktorý je uvedený ako vypredaný alebo inak nedostupný.

  • Informácie o nákladoch na balenie a dodanie tovaru platia výhradne pre doručenie v rámci územia Slovenskej republiky. Pre zahraničné dodávky je potrebné dohodnúť individuálne podmienky.

  • Ak obchodník ponúka zľavu z ceny tovaru, je povinný v oznámení o zľave uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena je najnižšia cena, za ktorú sa tovar predával počas posledných 30 dní pred znížením ceny, alebo od začiatku predaja, ak bol predaj kratší ako 30 dní.

  • Obchodník zabezpečuje, aby hodnotenia a recenzie zverejnené pri tovare pochádzali od zákazníkov, ktorí si tovar skutočne zakúpili. Obchodník má zavedené primerané technické a organizačné opatrenia na overenie pravosti recenzií a je oprávnený odstrániť recenzie, ktoré sú nepravdivé, zavádzajúce alebo v rozpore s právnymi predpismi.

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy 

 

  • Kupujúci vykonáva objednávku tovaru jedným z nasledujúcich spôsobov:

    • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu po registrácii v internetovom obchode, alebo

    • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

  • V rámci procesu objednávky si kupujúci zvolí konkrétny tovar, jeho množstvo, spôsob dopravy, spôsob platby a zadá svoje kontaktné a doručovacie údaje.

  • Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a upraviť všetky údaje, ktoré do objednávkového formulára vložil, a zároveň potvrdiť, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.

  • Odoslaním objednávky kliknutím na tlačidlo označené ako „Objednať s povinnosťou platby“ kupujúci vyjadruje súhlas s kúpnou zmluvou a obchodnými podmienkami v ich platnom znení. Objednávka predstavuje záväzný návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.

  • Po odoslaní objednávky obchodník bezodkladne potvrdí jej prijatie prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu kupujúceho. Toto potvrdenie obsahuje rekapituláciu objednávky, obchodné podmienky a ďalšie zákonom vyžadované informácie. Toto potvrdenie nie je prijatím návrhu na uzavretie zmluvy.

  • K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza až v okamihu, keď obchodník oznámi kupujúcemu prijatie objednávky, a to formou osobitného e-mailového oznámenia o prijatí objednávky (nie automatického potvrdenia o prijatí objednávky).

  • V prípade, že obchodník nemôže niektorej požiadavke uvedenej v objednávke vyhovieť (napr. nedostupnosť tovaru), zašle kupujúcemu pozmenenú ponuku. Táto pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluva sa v takom prípade uzatvára až potvrdením tejto ponuky zo strany kupujúceho.

  • Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade, že:

    • kupujúci opakovane nepreberá zásielky bez riadneho dôvodu,

    • vzniknú pochybnosti o pravosti údajov uvedených v objednávke,

    • objednávka sa javí ako podvodná, neúplná alebo v rozpore s dobrými mravmi.

IV. Zákaznícky účet 

 

  • Kupujúci môže na webovej stránke obchodníka vytvoriť zákaznícky účet, prostredníctvom ktorého môže spravovať svoje objednávky, osobné údaje a históriu nákupov.

  • Prístup do zákazníckeho účtu je zabezpečený prihlasovacím menom (e-mailovou adresou) a heslom, ktoré si kupujúci zvolí. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o prihlasovacích údajoch a nesmie ich poskytovať tretím osobám. Obchodník nezodpovedá za zneužitie prihlasovacích údajov zo strany tretích osôb.

  • Pri registrácii zákazníckeho účtu, ako aj pri objednávaní tovaru bez registrácie, je kupujúci povinný uvádzať úplné, pravdivé a aktuálne údaje. V prípade zmeny je povinný tieto údaje bezodkladne aktualizovať. Údaje uvedené v zákazníckom účte a objednávkach sa považujú za správne.

  • Kupujúci nie je oprávnený umožniť prístup do svojho zákazníckeho účtu tretím osobám.

  • Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť zákaznícky účet v nasledovných prípadoch:

    • kupujúci účet dlhodobo nevyužíva,

    • kupujúci porušil svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok,

    • v prípade podozrenia na zneužitie účtu, porušenie právnych predpisov alebo bezpečnostných incidentov.

  • Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä z dôvodu nevyhnutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia obchodníka alebo tretích strán.

V. Platobné podmienky a dodanie tovaru 

 

  • Kupujúci môže kúpnu cenu za tovar a prípadné náklady na dodanie uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

    • bezhotovostným prevodom na bankový účet obchodníka:
      SK82 0900 0000 0051 8779 8990 (Slovenská sporiteľňa),

    • bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty,

    • bezhotovostne cez platobnú bránu,

    • v hotovosti pri prevzatí tovaru na dobierku.

  • V prípade, že kupujúci zvolí platbu na dobierku a zásielku bezdôvodne neprevezme, je obchodník oprávnený odmietnuť vybavenie budúcich objednávok týmto spôsobom. Následné objednávky od tohto kupujúceho môžu byť vybavené výlučne po predchádzajúcej úhrade kúpnej ceny bezhotovostne (bankovým prevodom alebo platobnou kartou).

  • Ak kupujúci neprevezme objednávku zaslanú na dobierku bez zákonného dôvodu, obchodník je oprávnený požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov spojených so spracovaním, balením a odoslaním zásielky. Tieto náklady sa spravidla pohybujú vo výške 10 €, ich konkrétna výška bude vyčíslená individuálne podľa skutočne vzniknutých nákladov. Toto oprávnenie vyplýva z § 24 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

  • Kúpna cena je pri bezhotovostnej platbe splatná do 3 kalendárnych dní od uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Pri bezhotovostnej platbe sa záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu považuje za splnený momentom pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka.

  • V prípade platby prostredníctvom platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi príslušného poskytovateľa elektronických platieb. Platba je považovaná za vykonanú momentom potvrdenia transakcie.

  • Obchodník nepožaduje zálohu alebo inú obdobnú platbu vopred. V prípade, že je vyžadovaná úhrada pred odoslaním tovaru, nejde o zálohu v zmysle zákona, ale o riadnu platbu kúpnej ceny.

  • Tovar je doručený na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Spôsob dodania si kupujúci zvolí v rámci objednávkového procesu.

  • Obchodník uvedie kupujúcemu vopred výšku nákladov na dodanie tovaru, ktorá sa líši v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý individuálne na žiadosť kupujúceho, znáša kupujúci prípadné dodatočné náklady s tým spojené.

  • Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu a v prípade zistenia porušenia, ktoré nasvedčuje neoprávnenému zásahu do zásielky, nie je povinný zásielku prevziať a musí túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi.

  • Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny vrátane nákladov na doručenie, najskôr však momentom prevzatia tovaru.

  • Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom jeho prevzatia, alebo momentom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale tak neurobil v rozpore s kúpnou zmluvou.

  • Faktúra je kupujúcemu zasielaná elektronicky na jeho e-mailovú adresu. Obchodník je zároveň povinný zaevidovať prijatú tržbu v súlade s príslušnou legislatívou o evidencii tržieb.

VI. Odstúpenie od zmluvy 

  1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní od:

    • dňa prevzatia tovaru,

    • dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak bola zmluva uzavretá na viaceré druhy tovaru alebo na dodanie viacerých častí,

    • dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak bola zmluva uzavretá na pravidelnú opakovanú dodávku.

  2. Na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci použiť vzorový formulár, ktorý je k dispozícii na webovej stránke obchodníka. Kupujúci môže formulár odoslať:

    • elektronicky na e-mail: info@ongaro.sk  alebo

    • poštou na adresu sídla obchodníka.

  3. Na dodržanie lehoty na odstúpenie postačuje odoslať oznámenie o odstúpení pred uplynutím 14 dní.

  4. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar obchodníkovi najneskôr do 14 dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy. Tovar je potrebné zaslať späť na adresu: Ongaro s.r.o., J. Jesenského 11, 96001 Zvolen, je potrebné úviezť aj tel. číslo +421 917886601

  5. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, aj v prípade, že tovar pre svoju povahu nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou. Informácia o nemožnosti bežného vrátenia je uvedená pri konkrétnom tovare na e-shope.

  6. Obchodník vráti všetky prijaté platby vrátane nákladov na doručenie (s výnimkou dodatočných nákladov, ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší ponúkaný spôsob dopravy) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení. Platba bude vrátená rovnakým spôsobom, akým bola prijatá, pokiaľ sa obchodník s kupujúcim nedohodne inak.

  7. Obchodník nie je povinný vrátiť platby skôr, než mu bol tovar vrátený alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.

  8. Kupujúci je povinný vrátiť tovar v pôvodnom stave, v akom ho prevzal – nepoškodený, neopotrebovaný, čistý a vrátane pôvodného balenia (ak je jeho súčasťou aj dizajnový obal, ako napr. červená krabica, hodvábny papier a pod.).

  9. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie jeho vlastností a funkčnosti. Obchodník je v takom prípade oprávnený započítať svoj nárok na náhradu škody voči nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

  10. Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch stanovených § 19 zákona č. 108/2024 Z. z., najmä:

  • pri tovare vyrobenom podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo jasne prispôsobenom,

  • pri tovare podliehajúcom rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

  • pri tovare, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny a bol po doručení rozbalený,

  • pri tovare, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

  • pri dodaní elektronického obsahu (iným spôsobom ako na hmotnom nosiči), ak bolo jeho poskytovanie začaté so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie a spotrebiteľ bol riadne poučený o strate práva na odstúpenie.

  1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy najmä v prípade:

  • vypredania zásob,

  • nedostupnosti tovaru,

  • prerušenia výroby alebo dovozu zo strany dodávateľa.

VII. Práva z chybného plnenia 

 

  1. Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že dodaný tovar nemá pri prevzatí vady a zodpovedá zmluvným podmienkam. Najmä zodpovedá za to, že:

    • má tovar vlastnosti dohodnuté medzi stranami,

    • je vhodný na účel, na ktorý sa tovar obvykle používa, alebo ktorý obchodník uvádza,

    • zodpovedá kvalite alebo prevedeniu podľa vzorky alebo predlohy,

    • je dodaný v dohodnutom množstve, miere alebo hmotnosti,

    • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

  2. Ak sa vada prejaví v lehote do 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ak sa nepreukáže opak. Táto zákonná domnienka sa však neuplatní v prípadoch, keď je zrejmé, že ide o vadu spôsobenú bežným alebo nadmerným opotrebením, nesprávnym používaním, neodbornou manipuláciou alebo mechanickým poškodením.

  3. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne do 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak zákon neustanovuje kratšiu lehotu alebo ak ide o tovar, pri ktorom nie je takáto lehota primeraná (napr. tovar podliehajúci rýchlemu opotrebeniu alebo skaze).

  4. Právo na uplatnenie zodpovednosti za vady nevzniká najmä v prípade:

    • tovaru predávaného za nižšiu cenu kvôli vade, pre ktorú bola zľava dohodnutá,

    • bežného opotrebenia spôsobeného obvyklým užívaním,

    • použitého tovaru, ak zodpovedá miere opotrebovania pri prevzatí,

    • mechanického poškodenia spôsobeného kupujúcim,

    • nesprávneho používania, údržby alebo skladovania.

  5. V prípade vady môže kupujúci požadovať podľa jej povahy:

    • bezplatné odstránenie vady,

    • výmenu tovaru,

    • primeranú zľavu z kúpnej ceny,

    • odstúpenie od zmluvy, ak:

      • vadu nie je možné odstrániť a bráni riadnemu užívaniu tovaru,

      • sa vada opakovane vyskytne po oprave,

      • sa vyskytne väčší počet vád naraz.

  6. Kupujúci má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie, ak to nie je neprimerané vzhľadom na hodnotu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník však môže navrhovaný spôsob odmietnuť, ak by bol neúmerne nákladný.

  7. Reklamáciu je možné uplatniť:

    • v sídle obchodníka,

    • prostredníctvom pošty, alebo

    • elektronicky e-mailom na adrese info@ongaro.sk, pričom je vhodné uviesť popis vady, dátum zistenia vady a požadovaný spôsob vybavenia.

  8. Obchodník vystaví kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie, jej obsahu, požiadavke kupujúceho, ako aj o spôsobe vybavenia reklamácie.

  9. Obchodník alebo poverená osoba určí spôsob vybavenia reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní, v zložitých prípadoch do 30 dní od jej uplatnenia. Po určení spôsobu vybavenia musí byť reklamácia vybavená bez zbytočného odkladu.

  10. Ak nebude reklamácia vybavená v zákonnej lehote 30 dní, má kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu tovaru.

  11. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie. Tento nárok je potrebné uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty na uplatnenie práva z vady.

  12. Obchodník nie je povinný obstarať odborný posudok v prípade zamietnutia reklamácie, ale zabezpečí písomné odôvodnenie v súlade s platnou legislatívou.

  13. Práva kupujúceho sa riadia ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

VIII. Doručovanie 

 

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že všetka písomná komunikácia medzi obchodníkom a kupujúcim sa uskutočňuje primárne elektronicky.

  2. Kupujúci doručuje obchodníkovi korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach: info@ongaro.sk.

  3. Obchodník doručuje kupujúcemu korešpondenciu:

    • na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte,

    • alebo na e-mailovú adresu zadanú v objednávke, ak sa nákup uskutočnil bez registrácie.

  4. Elektronická správa sa považuje za doručenú okamihom jej odoslania na príslušnú e-mailovú adresu, pokiaľ nedôjde k technickému odmietnutiu doručenia (napr. chybové hlásenie).

  5. Ak bude pre niektoré úkony potrebná písomná forma (napr. reklamácia zasielaná poštou), je možné použiť aj poštové doručenie na adresu sídla obchodníka: ONGARO s.r.o., J. Jesenského 11, 960 01 Zvolen

IX. Mimosúdne riešenie sporov 

 

  • Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, akým obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.

  • Ak obchodník odpovie na žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) u príslušného subjektu.

  • Subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je najmä:
    Slovenská obchodná inšpekcia,
    Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,
    email: ars@soi.sk

  • alebo adr@soi.sk

  • web: https://www.soi.sk

    Kupujúci – spotrebiteľ môže na riešenie sporu s obchodníkom použiť aj platformu online riešenia sporov (ODR), ktorá je dostupná na:
    https://ec.europa.eu/consumers/odr

  • Kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 je:
    Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika,
    Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava,
    web: https://esc-sr.sk

  • Uvedeným postupom nie je dotknuté právo kupujúceho obrátiť sa na príslušný všeobecný súd.

X. Záverečné ustanovenia 

 

  • Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z platných právnych predpisov krajiny jeho obvyklého pobytu.

  • Obchodník nie je viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle § 3 písm. n) zákona č. 108/2024 Z. z.

  • Všetky práva k obsahu internetového obchodu, najmä autorské práva k textom, fotografiám, grafike, dizajnu a ďalším prvkom, sú vyhradené obchodníkovi. Ich kopírovanie, šírenie alebo iné použitie bez výslovného súhlasu obchodníka je zakázané.

  • Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby spôsobené zásahmi tretích osôb do internetového obchodu alebo jeho neoprávneným použitím.

  • Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, bezpečnosť alebo integritu, a nesmie vykonávať činnosti, ktoré by mohli umožniť neoprávnený zásah do technického alebo softvérového zázemia obchodu.

  • Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je obchodníkom uchovávaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám. Kupujúci obdrží obchodné podmienky v prílohe potvrdenia o prijatí objednávky.

  • Znenie týchto obchodných podmienok môže obchodník jednostranne meniť alebo dopĺňať. Takéto zmeny nemajú vplyv na práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúcej verzie. O zmene obchodných podmienok bude obchodník kupujúcich informovať vhodným spôsobom (napr. zverejnením na webovej stránke alebo e-mailom).

  • Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.